Dag 10

HOppsan va dålig jag varit och uppdaterat, ska genast skärpa mej. Idag är det dag 10 i fighten, och en tredjedel avklarad. Det har gått över förväntan faktiskt och jag är sjukt stolt att jag stått emot alla frestelser i påsk. I vanliga fall brukar jag smyg äta och tro att jag inte skulle märka det, sjukt va men nu har jag stått emot allt.
Träning börjar kännas riktigt skön nu, men ja måste puscha mej själv o ta i så det bränner lite mera. Har tyvärr fått lite problem nu som jag hoppas går över snabbt så jag blir lite feg o pressa för hårt men jag biter i ganska bra tycker jag.
Cardion blir bättre och bättre, när jag börja dag ett orka jag jogga mellan två stolpar o sen gå en osv, igår när ja prova så jogga jag 4 stolpar o gick en så det borde väl vara ett fram steg. Ska kolla på crosstrainern när jag kommer på gymmet nästa gång hur många kcal jag kommer upp i under 10 minuter.

Maten är ett kapitel för sej. Favvo målet är klart frukosten som jag kör lika varje dag: laktosfri lätt youhurt, kvarg, musli, hallon/blåbär och kanel, så himla gott.
Mellis varierar jag mellan finn crisp o makrill/smoothie på kvarg, vatten o bär/kvargplättar med hallon, på kvällen tar jag räkor innan ja lägger mej för jag älskar räkor så det går ner även om jag är lite halv mätt.

Lunch blir varierat av vad jag har  i  frysen, nu börjar mitt storkok sina så jag måste åka o handla o laga nytt för det är smidigt och bara kunna värma nåt.
Middag försöker jag variera och prova STefan:s goda recept, men det är inte alltid det hinns med så då får frysen hjälpa till.

Av nån anledning är jag otroligt sugen på äpple och vinegrätt dressing, nån som vet varför?

MÄtningen idag var skoj iaf.

Vikt: -3,4 kg
Midja: -3 cm
V arm: -3,5 cm
H arm:- 2,5 cm
Byst - -5cm
H lår: -4 cm
V lår: - 3 cm

Detta är super peppande resultat på 10 dagar. Det som är ännu roligare är att kunna se konturerna av en "normal" mage och inte bara en bubbla som hänger rakt ut. Gillar oxå när jag ser formen på nyckel benen.

Om nu vädret kunde ta o bestämma sej för att börja bli lite mera torrt så skulle jag vara över lycklig.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0