uppdaterings dags kanske?

Hohoo

Nu har det gått ett tag sen ja uppdatera, närmare bestämt nästan en månad. Jag måste bli bättre på det här.
Jobbet i sthlm gick bra och så även hemresan. LIte kallare när vi kom hem dock och det gillas då inte.
Hann vara hemma en vecka ungefär sen så kom beskedet som jag väntat på, kontoret ska flytta till Östersund.

I mitt fall har det totalt tagit musten ur mej. Mitt huvud kokar av tankar, va jag ska göra, hur jag ska göra.

Har funderat och funderat och är fortfarande inte klar med funderingarna. Min val är att försöka förhandla mej till att jobba hemma 3 dagar i veckan o få det inskrivet i mitt anställnings avtal, då kanske jag kan följa med. I annat fall får jag säga upp mej vilket jag inte klarar ekonomiskt eller så får jag pendla 26 mil om dan för att kunna arbeta vilket jag vet att jag inte fixar.

Om jag skulle bli uppsagd så skulle ja kunna tänka mej och börja läsa lite på distans. Finns många olika saker jag vill läsa och under tiden söka jobb och jobba extra där det kan tänkas behövas, inte så noga vad det är för nåt.

SKulle även vilja starta eget men det är llite mer risky och då måste man ha en väldigt bra idé som lönar sej på landsbygden alltså helst nåt via nätet som man kan sköta hemifrån. Det vore det ideala.

Sen kan jag tänka mej att söka jobb i Sthlm och veckopendla för då behöver jag bara åka två resor, men då är det problem med vart man ska bo och sen ska man ju få ett jobb oxå förstås.

Ni förstår att mitt huvud kokar. Det har tagit all min energi så jag har inte varken tränat eller skött mat på flera veckor vilket ska ändras på till veckan. Då blir det hårdkörning med ff igen för jag var betydligt piggare när jag körde det, och jag ska dessutom ställa upp en gång till så jag får vinna det en gång.

Var iaf iväg och träffa tjejen som vann hela rasket den månaden jag var med, och vilken underbar människa. Dessutom kan hon nog hjälpa mej att komma igång med hb kanske om jag har lite tur, vilket jag iof sej inte brukar ha men det måste ju ha varit nån mening med att vi skulle träffas.

Men visst är livet konstigt, jag tycker ändå att jag haft rätt många tunga saker i mitt liv, och när jag nu för en gångs skulle hittat lugnet och ron i kroppen och trivs kanon då kommer det en tung smäll till. Hur kan det vara så att man aldrig får andas? Är det för man är stark och klarar det eller är det för man ska lära sej o bryta ihop?
Eller är det så att dom tunga saker egentligen inte tunga utan det bara tillhör livet?

Kan ju oxå tala om att mitt beslut att sluta röka växer sej starkare och starkare för varje dag så bara allt ordnat sej nu så kommer det att bli plåster och sen lite jävlar anamma eller sisu som nån brukar säga :-)

I helgen så kommer Sanna hit med sin pojkvän, ska bli sjukt roligt o mysigt att få träffa henne efter 2.5 års bortavaro, längtar.

Nu ska jag lata mej en stund innan det är dags att hänga ut tvätten och hålla tummarna för att det inte blir nåt regn.


Ciao!

Oj glömde ju bilderna jag tog när jag var ute o åkte en natt. Det är ganska mäktigt med vatten och vi har många vackra saker i vår bygd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0